Halong Bay, Ha Giang en laatste dag stage

13 april 2018 - Halong Bay, Vietnam

Wat vliegt de tijd! Ik zie dat ik in begin maart mijn laatste blog geschreven heb..

Halong Bay

Op 13 april ben ik 3 dagen op trip naar Halong Bay en Cat Ba geweest. Om 7.30 uur werden we opgehaald vanuit de Old Quarter. Na 4 uur rijden met de bus aangekomen in Halong Bay. Vanuit de haven werden we met een klein bootje naar onze boot gebracht waar we 1 nacht op sliepen. Eerst hebben we lekker geluncht en hierna gingen we naar Titop Island om een enorme grot te bezoeken, 'Sung Sot Cave', erg indrukwekkend! Na een paar mooie foto's te hebben genomen van het uitzicht over het water van Halong Bay en de grot, hebben we een uur gekajakt. Dus de bikini aan, in de hoop dat de zon ging schijnen en we bruin zouden worden. Maar helaas zaten we met kippenvel in de kajak en helemaal nadat we een golf over ons heen kregen van een grote boot die langs kwam varen.. Na een uur op het water te hebben gevaren, lekker gedoucht en gegeten op de boot. Na het eten hebben 'squid fishing' gedaan, inktvissen vangen. Niet met een lijntje en een haakje en wachten tot ze bijten maar je spiest het haakje door het lichaam van de vis. Toen ze gevangen werden, spoten ze allemaal inkt!

Om 8.00 uur zaten we aan het ontbijt, had gelukkig wel goed geslapen ondanks het schommelen op de boot. Hierna zijn we naar Cat Ba Island geweest. Hier hebben we een berg beklommen, vond het echt zwaar! Helaas hebben we niet de top kunnen bereiken omdat er meerdere paden waren maar de juiste naar de top werd niet aangegeven.. Na 1,5 uur geklauterd te hebben zijn we naar het hotel gebracht, waar we ons op konden frissen, lunchen en we door gingen naar Monkey Island. Hier werden we met de boot naar toe gebracht. Het eiland zag er super mooi uit! Op dit eiland waren aapjes.. Toen ik dit voor het eerst hoorde was ik erg enthousiast maar toen het verhaal me werd verteld zakte deze enthousiasme snel weg.. Deze aapjes zijn hier geplaatst voor de toeristen. Ze worden door de toeristen gevoerd met Oreo's en cola.. Echt bizar! Al snel zijn we begonnen aan een risicovolle klim. De berg bestond alleen uit rotsen en niet uit paden.. Met gelukkig maar wat kleine schrammetjes op mijn benen aangekomen op de top van de berg, was stiekem best trots op mezelf dat ik dit bereikt had, een kleine overwinning! En dan moest ik nog naar beneden.. Met hartkloppingen en vol adrenaline door mijn lichaam ben ik gelukkig met beide benen veilig op de grond terecht gekomen, dit was toch wel een opluchting. Terug in het hotel gegeten en s'avonds een drankje gedaan in het centrum van Cat Ba. Deze nacht hebben we ontzettend veel regen en onweer gehad!

Dit was alweer de laatste dag van de trip. Na een heerlijk ontbijt zijn we opgehaald en met het busje naar de pier van Halong Bay gebracht om vervolgens terug met de bus naar Hanoi te gaan. Op de boot hebben we zelf springrolls gemaakt (loempiaatjes). Na 4 uur terug in de bus weer in Hanoi lekker bij de Mac gegeten ;p. Het was een super leuk weekend!

Ha Giang Scooterlooping

Afgelopen weekend hebben we een super gave scootertocht gemaakt in het noorden van Vietnam in Ha Giang. Om 21.00 uur werden we opgehaald van huis. Na 6 uur in de sleepbus aangekomen in Ha Giang waar we in een hostel geslapen, inmiddels was het 04.00 uur. Om 9.30 stond de wekker voor de volgende dag.

Na een korte nacht lekker ontbeten en met de taxi naar de scooterverhuurder gegaan. Ik vond het allemaal toch best spannend worden, had namelijk nog nooit echt op een scooter gereden én in het buitenland én op een scooter van 125 cc. Na wat rondjes oefenen had ik het aardig onder de knie en moest ik mezelf tegenhouden dat ik niet te overmoedig werd.. De tour kon beginnen. En wat was dit ontzettend mooi! We hebben 3 dagen lang door de bergen gereden, door oude stadjes en zo mooie natuur! Na de eerste dag getourd te hebben, moesten we nog op zoek naar ons hostel.. Het werd inmiddels donker en we waren nog niet bij ons hostel aangekomen. Om 20.00 uur eindelijk aangekomen, gelukkig konden we nog warm eten krijgen. In de avond nog gezellig buiten gezeten en spelletjes gedaan.

De volgende dag ging de wekker om 7.00 uur en om 8.00 uur zaten we ongeveer op de scooter. Vandaag vond ik de omgeving nóg mooier dan gisteren, het was echt fantastisch! Heb echt de hele dag met een lach op die scooter gezeten. Toch merkte ik dat ik soms wat overmoedig werd, want ik durfde om met één hand gas te geven én te remmen en met de andere hand foto's te maken.. Dit zorgde soms voor spannende situaties die beste hartkloppingen opleverde haha! Maar alles is goed gekomen :) Om 15.00 uur zijn weg aangekomen in het Dong Van waar we wilden overnachten. Het was super mooi weer!

De laatste dag alweer van de scootertour! Vandaag hebben we ongeveer 130 km gereden en in het hele weekend rond de 400 km! Dit was de dag dat we terug moesten naar Ha Giang om vanuit hier terug te gaan naar Hanoi. Het hele weekend hebben we volop zon gehad, echt heerlijk! Heb het toch gewaagd om met t-shirt en korte broek op de scooter te gaan, alles voor de tan! ;)

Laatste dag stage

Vandaag heb ik de laatst dag stage gehad. Wat zijn die weken voorbij gevlogen! Ik besef nu dat het allemaal echt wel snel gaat want het betekend dat we volgende week woensdag naar Thailand vliegen, 3 weken later gaan we reizen door het zuiden van Vietnam en daarna vlieg ik alweer naar Nederland..

Voor vandaag hadden we appeltaart gebakken en bloemen gekocht voor de teachers. Ze vonden het heerlijk en reageerden super enthousiast op ons gebaar! In de middag heb ik vooral de stage afgesloten met de kinderen door allerlei spelletjes te spelen. Voordat ik het klaslokaal uitliep, alle kinderen een high five gegeven en gezwaaid tot ze uit het zicht waren. Dit was toch best wel een gek idee, dat ik ze nooit weer zou zien.. Aan alles komt een einde! Maar ik kan zeggen dat ik een leuke tijd met hen gehad heb.

1. Ruud Teelen:
    24 april 2018
    Leuk hoor Lisa, wat fijn dat jullie zo genieten van alles wat jullie doen en wat fijn dat wij er van mogen meegenieten.
    Heel veel plezier nog en blijf vooral genieten.
  2. Astrid:
    25 april 2018
    Wat geweldig om jou zo tussen de Vietnamese kinderen te zien!
  3. Margreet:
    29 april 2018
    Wat een ervaring Lisa! Mooie foto's heb je gemaakt. Heel veel plezier in Thailand.